جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 13, 2024
اجلاسیه شهدا

حوزه/ سردار فدوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حرکت‌های جهادی و خدمت باید به اوج برسد تا همه عالم اذعان کنند که در این راه هم ایران توانست به اوج برسد و مطرح باشد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، سردار علی فدوی در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت که در شهرستان فردوس در حال برگزاری است، اظهار کرد: اکنون ۴۵ سال و هفت ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و در این سال‌های طولانی جلوه‌های عظیمی از توانمندهای انقلاب اسلامی بروز کرد و دائم این توانمندها رشد کرد و به اوج رسید و در تمام دنیا جلوه پیدا کرد.

وی افزود: در خیلی از موارد آن همه عالم و بسیاری از دشمنان اذعان کردند که انقلاب اسلامی به روندی در اوج رسیده است که بقیه منفعل او هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: حرکت‌های جهادی و خدمت در روندی است که در آن هم باید جمهوری اسلامی ایران به اوج برسد تا همه عالم اذعان کنند که در این راه هم ایران توانست به اوج برسد و مطرح باشد.

سردار فدوی با بیان خباثت همیشگی دشمن با انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دشمنان هر روز که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذشت توانمندهای انقلاب را خیلی بزرگتر دیدند که نمی‌توان با عوامل دست‌نشانده دست‌چندم از پس این انقلاب مردمی برآیند لذا دشمنی خود را ادامه دادند و هشت سال جنگ را تحمیل کردند و حتی یک روز این دشمنی را امروز فروگذار نکردند.

وی با اشاره به اینکه با این دشمنی‌ها، ملت ایران فرصت‌های اساسی برای پرداختن به موضوعات اقتصادی و معیشتی پیدا نکرد، افزود: البته نمی‌شد صبر کرد تا همه خباثت‌های دشمنان تمام شود تا بعد به موضوع اقتصاد پرداخت لذا در کنار کارهای واجب به موضوعاتی از این قبیل هم پرداخته شد تا حل بشود.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: وقتی کار برای رضای خدا و صدق انجام شود شکل جهاد به خود می‌گیرد و کار جهادی و غیرجهادی فرق می‌کند و جلوه‌ای از کار جهادی برای رضای خداوند همین حرکت گروه‌های جهادی است که افراد به عنوان یک شغل و دریافت مزایا آن را انجام نمی‌دهند.

سردار فدوی با اشاره به روز ملی حرکت‌های جهادی و امدادهای مردمی در تقویم رسمی کشور، یادآور شد: اگر در سال ۱۳۴۷ رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعداد دیگری از طلاب در قالب یک کار جهادی در منطقه زلزله‌زده فردوس حضور پیدا کردند بی‌شک انگیزه‌ای جز رضای خداوند، خدمت به مردم آسیب‌دیده فردوس نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اگر عبادت ۱۰ بخش باشد، ۹ بخش آن خدمت به مردم است و اگر امروزه نیز سیل و زلزله و حادثه دیگری رخ می‌دهد در همان لحظات اول حادثه، بسیجیان جهادگر برای کاهش آسیب‌ها و خدمت به مردم قدم برمی‌دارند یک اساسی و موضوع دائمی است که بر عهده همگان می‌باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اقتصاد و معیشت از موضوعات ۲۴ ساعته مردم است که تعطیل‌بردار نیست، گفت: برای همین است که خدمت به مردم ۹ بخش از ۱۰ بخشی است که کل عبادت را دربرمی‌گیرد.

سردار فدوی ادامه داد: اگر در این روند محکم و همه‌جانبه پیش برویم خداوند متعال خیلی زودتر این مسئله(اقتصاد) را حل می‌کند و وقتی حل بشود مردم خیالشان راحت می‌شود.

به گفته وی، وقتی پدر و مادری جلوی انسان را می‌گیرد و می‌گوید که چندین دهه منتظر هستیم که این جاده خاکی مورد نیاز ما آسفالت شود برای ما یک تلنگر است چرا که بسیاری از مردم حتی از قبل از پیروزی انقلاب منتظر بهبود وضعیت جاده هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما اگر در روند کاهش و حل مشکلات مردم استوار پیش برویم خداوند نیز به کار ما برکت داده و گره‌ها نیز زودتر از زمان تصور ما حل خواهد شد، گفت: در این سال‌های طولانی تلاش کردیم و خداوند عنایت می‌کند که هر روز بر این روند اضافه بشود.

سردار فدوی با اشاره به اینکه وسعت بسیاری از استان‌های ایران چون خراسان جنوبی اندازه چند کشور اروپایی است که این موضوع باعث افزایش نیازها است و باید برای حل و رفع آن تلاش کنیم، افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در سپاه در زمان کرونا راه‌اندازی شد و در دوران شهید رئیسی که به حق از شهدای خدمت است روند بسیار بی‌نظیری از همکاری بسیج و سپاه با دولت برای محرومیت‌زدایی را شاهد بودیم که یک مورد آن جهاد آبرسانی روستایی بود.

وی با بیان اینکه هر موفقیتی که به دست بیاوریم در واقع توانمندی‌های خود را بروز و ظهور داده‌ایم، افزود: امیدواریم این همکاری‌ها در دولت چهاردهم برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم نیز ادامه داشته باشد و کارهایی را که شروع کردیم با سرعت بیشتری انجام شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کارها و مشکلات با روند عادی حل نمی‌شود و نیازمند کار جهادی و مستمر است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس که پای جان در میان بود به موفقیت رسیدیم پس می‌توانیم با تلاش و مواظبت در حوزه جنگ اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه‌ها نیز به پیروزی برسیم و تکالیف خود را در این بخش نیز به درستی انجام دهیم.

فدوی در ادامه با بیان اینکه همه باید تکالیف خود را بدانند و مصمم به انجام درست آن باشند، گفت: طولانی شدن کارها و روند حل مشکلات شیرینی آن را از بین می‌برد و از این جهت باید با زمان‌بندی مشخص کارها را به پیش ببریم و به پایان برسانیم.

وی بیان کرد: ۱۳ شهریور و روز فردوس می‌تواند به عنوان مصداق و الگویی قرار بگیرد که هر سال بتوانیم کسانی که در سال ۱۳۴۷ روالی متفاوت با بقیه داشتند را بشناسند و معلوم شد که اینها آنچنان کاری کردند که می‌توانند نشان فردوس را بگیرند و این کار بسیار خوب و مبارکی است که می‌توانیم به تمام کشور تعمیم دهیم تا کارهای نیمه‌تمام را به صورت جهادی به پایان برسانند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر سال احیای قنوات یکی از مصوبات در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است، تأکید کرد: نباید بگذاریم حتی یک قنات در کشور از بین برود بلکه با پشتوانه علمی و کار جهادی در راستای احیای قنوات قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha